• Før påske kos

Fredag før påske var det tid for litt overraskelser i barnehagen.

• Svømmeopplæring

Stubben og Kongla har vært på svømming 🏊 Fokus på å bli trygge i vannet, leke og noe svømmeteknikk. De som ville fikk også hoppe på litt dypere vann sammen med voksen 💦

• Lihkku beivviin!

I dag feiret vi samenes nasjonaldag i barnehagen

• Ut på tur i snøværet

Kvisten barna på tur i snøværet ❄️🌨️

• Nå er tiden inne for å søke plass I Møllerdammen Naturbarnehage for høsten 2024

Vi minner om fristen for å søke plass hos oss er 1. mars

• Lucia feiring

Årets Lucia feiring ble en suksess for store og små.

• Brannvernuke

Brannøvelser i barnehagen er viktige for å forberede barn og ansatte på hva de skal gjøre i tilfelle brann.

• Blåbærtur

Høsten i skogen byr på mange fantastiske skatter. Nå er tiden inne for å lete etter de små søte blåbærene. Og gjett om vi fant 😊

• Stubben på sopptur

I barnehagen er høsten i anmarsj, og vi bestemte oss for å ta en tur i skogen for å se om vi kunne finne sopp. Soppen vi skulle finne og plukke var den gode kantarellen.

• Nøtteliten lager Gahkko brød

I dag skulle vi prøve oss på det samiske brødet Gahko.

• På skøytebanen

Denne uken har de største barna vært en tur på skøytebanen.

• Tur til akebakken

I dag satte vi oss i minibussen, og satte kursen for kirkebakken i Hof.

• Tema undring, utforskning og sansing

Denne måneden har vi undring, utforskning og sansing som tema på Nøtteliten.
    Vi skal derfor eksprimenter og utforske mange ting i løpet av januar og februar.

• Tur i snøen

Kongla ute på tur i masse snø🙂 Vi leker, aker, hopper og klatrer i store snøhager.
    Og vi har lært at ute på isen går det jammen meg fort, og vi må bevege oss forsiktig🙂

• Gave til sykehusklovnene

Møllerdammen Naturbarnehage samlet inn kr 5.050 på FN-dagen.

• Tur til Drammen lekeplass

I dag tok vi; etter langt om lenge og lengre etter langt; turen innom Drammen lekeplass!

• Svømmeopplæring

I uke 41 hadde 5 og 5 åringene svømmeopplæring i Høyanghallen. Dette er ett tilbud vi har til de største barna.

• Tur til sti for øyet

• Brannvernuka 2022

• Kyllinger på besøk

I dag har vi vært så heldige å få besøk av 3 uker gamle kyllinger i barnehagen. Vi fikk lov til å holde, klappe og studere de på nært hold. Kyllingen var ute på gulvet også, til barnas store glede. De var veldig nyskjerrige på lekene våres :-)

• Fossil jakt på Tjøme

• Tur til Slottsfjell

I dag har førskolebarna vært på tur til Slottsfjell i Tønsberg.

• VERDENSROMMET

I januar har vi hatt fokus på verdensrommet, et spennende tema!

• Ski og ake tur til Svarstad

Stubbens tur til nydelige omgivelser i Svarstad.
    I dag nøt vi dagen med sol og snø i Svarstad. Barna kunne velge om de hadde lyst å stå på ski eller ake.
    Det var en stor arena med skiløyper for barna og en bakke for dem som likte ekstra utfordringer.

Når barna ville slappe av, kunne de sitte i en Gapahuk å varme seg ved bålplassen. En fantastisk dag hvor alle har storkost seg🥰

• Søke plass i Møllerdammen

Vi har dessverre ingen ledig plasser i Møllerdammen Naturbarnehage på nåværende tidspunkt.

Kontakt oss gjerne for en prat så kan vi se på når vi evt har mulighet til å ta inn nye barn.

Kontakt oss på tlf: 97 11 36 56 eller e-post: mollerdammen@yahoo.no

• Stubben på skøytebanen

Vi har hatt en fantastisk dag på skøytebanen på Hvitstein stadion.

For noen barn var det første gang de gikk på skøyter, mens andre hadde vært her før. Alle sammen var super flinke.🥰 Barna hadde et stort engasjement. De visste også hjelpsomhet ved å hjelpe hverandre.

En super dag hvor vi storkoste oss🥰

• Besøk ved Blindevannverk ved Seterdammen

Denne uken tok førskolebarna på Stubben oss et lite besøk innom Blindevannverk ved Seterdammen som ligger ved Berger.

• Nye bilder lagt inn

Under fanen Bilder finner dere nå nye bilder fra vår hverdag :-)