Tur til Slottsfjell

I dag har førskolebarna vært på tur til Slottsfjell i Tønsberg.

Vi brukte dagen på å gjøre oss familiære med området rundt Slottsfjelltårnet; vi så og klatret på kanonlinjen, gikk en tur bortom Tunsbergshuset og nøt utsikten.

Vi møtte på en avdeling fra en annen barnehage som også var ute på tur denne dagen til Slottsfjell, noe som virket å være greit spennende for barna!

Lunsjen inntok vi ved ruinene av Mikaelskirken.

På mot slutten av dagens opphold fikk vi en kjapp, til dels uventet omvisning på Slottsfjellmuseets hvalutstilling, hvor vi fikk lære litt om forskjellige hvalers levesett. Vi fikk se størrelsen til forskjellige hvalskjeletter; herunder blåhval, spekkhogger, spermhval og andre; til og med de to hodene til en mutert hvalbaby i lake fikk barna se på før vi måtte sette oss i bussen igjen, og sette kursen tilbake til barnehagen.