Brannvernuka 2022

Forrige uke hadde vi brannvern uke og vi gjorde masse kult. Vi lekte med brannbiler som vi har laget av esker. 3 stykker stod det på avdelingen når vi kom på mandag. Det var super gøy, så disse har vi kjørt rundt med og latet som vi har slukket branner.

Vi hadde også bjørnis bamsen på besøk hver
samling og fortalte oss at hvis det brenner må vi ringe 110. Vi danset til noen av hans sanger.
Vi har også sett på brannslangen på avdelingen og brannslukking i gangen i tillegg til hvor nødutgangene er hvis det skulle brenne når vi er inne.

Brannøvelser har vi også hatt denne uka og
ungene har vært super flinke til å gå sakte og rolig til porten når vi hører lyden av brannalarmen. Vi har lagd egne brannhjelmer med flammer.
Barna har laget håndavtrykk som henger på brannvern veggen vår på avdelingen. Noen av
barna likte ikke maling på hendene så de fikk male med hansker på. Stor stas. På turer denne uka har vi sett på røde ting og vi har funnet masse. Alt fra røde traktorer til røde blader. Alt i alt har vi hatt en
super innholdsrik uke med masse flotte aktiviteter. Vi gleder oss til å
se hva resten av måneden har å by på.
Mvh Nøtteliten