Tur til sti for øyet

I dag har vi tatt oss turen til Sti For Øyet, hvor 4-åringene virkelig fikk bruke sansene sine til å finne alt som denne finurlige skogstien har å by på av snodige planter, dyr og andre installasjoner!
Barna lot seg tidlig fenge av en liten frosk som vi søtte på tidlig langs stien; hva gjorde den der? Var frosken en forhekset prins eller en prinsesse? Eller var det en froskeprins(esse)? Og det ville vise seg at den lille grønne frosken ikke var den eneste av sitt slag i skogen, eller? 🐸
Langs stien var det mye å se og oppleve, deriblant et villsvin, en gaupe; tre ulver på patrulje og et øye i bakken som nok lurte fælt på hvem alle disse barna som kikket (og tråkket) på seg var 👁!
Dagens lunsj ble fortært i blant massevis av kjempestore fjær, like ved et stort tre hvor en gammel mann satt å snakket for seg selv oppe i et lite hus, og barna måtte lene ørene godt inntil trestammen for å kunne høre han skikkelig!
Vi besøkte også et kjempesvært spindelvev og vi undret oss over hvor edderkoppen var blitt av… 🕸🕷; utkikksposten på toppen av stien hvor barna kunne se helt til barnehagen; og blåbærskogen med noen (unaturlig) diiigre blåbær i seg!
Møtte på ganske så mye grunnlag for fantasering på stien for øyet i dag; med andre ord 🌈!