Tur til Drammen lekeplass

I dag tok vi; etter langt om lenge og lengre etter langt; turen innom Drammen lekeplass!

Her hadde barna tilgang på massevis av apparater for kroppslige utfordringer.
I klatrestativet ble vi jaget rundt av svermer av lavamonstere som kloret og bet nedenifra fra bakkeplan, heldigvis hadde vi tilgang på diverse klatrenett slik at vi fikk hvilt oppi all jagingen ved behov.

Mye kinestetisk sansing og utholdenhet, samt mestring var å opptjene i klatrestativene!
Det var også taubaner; trampoliner og balanseliner i lekeplassen, samt en plethora av forskjellige husker og sklier. Her fant barna mye grunnlag for samspill og samarbeid; for rundt skliene var det sleipe bakker som barna måtte hjelpe hverandre opp for så å kunne skli ned skliene sammen!

I huskene fant barna ut at det var ganske så hyggelig å kunne slå av en aldri så liten prat.
Barna fikk også bryne seg litt på skatebanen (uten brett denne gangen), hvor de trente på det å skalere sidene i en bunker rampe, noe som barna behersket godt i tur og orden etter samtlige forsøk med forskjellige teknikker!

Det var en passe sliten, men fornøyd barnegruppe som satte seg inn i minibussen på vei hjem til barnehagen, etter mye kroppslig utfoldelse og erfaringer ved Drammen lekeplass!