Blåbærtur

Høsten i skogen byr på mange fantastiske skatter. Nå er tiden inne for å lete etter de små søte blåbærene. Og gjett om vi fant 😊

Barna hadde hver sin kopp, og sankingen begynte. Noen kopper fyltes raskt, mens noen kopper var mistenkelig tomme …….. Som kjent så er det vanskelig å skjule når blåbærene går inn i munnen og ikke i koppen . Men det er jo dette som er hele sjarmen med å plukke bær i skogen, det er viktig å spise og kose seg også 😊

Etter at vi hadde fylt en stoooor boks med blåbær, var tiden inne for å sette snuten tilbake til barnehagen. Og alle var klare for å lage noen muffins med ferske søte blåbær.

Mens muffinsene bakte, snakket barna om hvor deilig det ville bli å smake på de ferdige resultatene.

Lukten av ferske blåbærmuffins begynte å fylle rommet, og barna var utålmodige etter å smake på dem. Etter en stund var muffinsene ferdige, de hadde en herlig gyldenbrun farge med blåbær som poppet ut.

Dette falt virkelig i smak hos både barn og voksne.

Bakingen av blåbærmuffins ble ikke bare en kulinarisk opplevelse, men også en fin måte for barna å lære om ingredienser, samarbeid og tålmodighet på. Gjennom denne aktiviteten skapte de ikke bare deilige muffins, men også minner som de ville se tilbake på med glede.